Ρόλοι - Αρμοδιότητες
Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος αποτελεί τον Διαχειριστή της Σιδηροδρομικής Υποδομής στην ελληνική επικράτεια. Διαχειρίζεται, συντηρεί, λειτουργεί, εκσυγχρονίζει και επεκτείνει ένα σιδηροδρομικό δίκτυο πλέον των 2.200χλμ. κατά μήκος της χώρας.
Η ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. είναι θυγατρική Εταιρεία του ΟΣΕ που συστάθηκε το 1996, με στόχο να αναλάβει τη διαχείριση των έργων του Επενδυτικού Προγράμματος του Οργανισμού και ιδιαίτερα εκείνων που συγχρηματοδοτούνται από Προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε ή HELLENIC TRAIN είναι ο βασικός πάροχος (μέχρι και σήμερα ο μοναδικός) σιδηροδρομικής μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων. Η Εταιρεία παρέχει τις σιδηροδρομικές υπηρεσίες χρησιμοποιώντας το δίκτυο και την εν γένει σιδηροδρομική υποδομή η οποία ανήκει στον ΟΣΕ (καταβάλλοντας τα αντίστοιχα τέλη πρόσβασης δικτύου).
Στις 18 Ιανουαρίου 2017 υπεγράφη, από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ferrovie dello Stato Italiane Group (FSI), η σύμβαση πώλησης του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε στην FSI.
Για ποιό λόγο τα τρένα στην Ελλάδα διαχρονικά δεν αξιοποιήθηκαν, ως το φθηνότερο και ταχύτερο επίγειο μέσο, όπως σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο;
Ποιες οι ευθύνες των ΚΤΕΛ, μεταφορικών φορτηγών, εργολάβων εθνικών οδών, εργαζομένων στον ΟΣΕ, αεροπορικών εταιρειών και προφανώς πολιτικών.
Ερωτήματα που δημιουργούνται:
- Όταν δεν λειτουργούν όλα τα συστήματα ασφαλείας, πρέπει να δίνετε άδεια στα τρένα να κάνουν δρομολόγια και ποιος δίνει αυτή την άδεια;
Ποιός ο ρόλος στο παραπάνω ερώτημα του ΟΣΕ- ΤΡΑΙΝΟΣΕ που έχει την υποδομή και της Hellenic Train που έχει το μεταφορικό κομμάτι;
- Εφόσον υπήρχαν αναφορές, όπως αναφέρουν διάφορες πηγές, ότι το σύστημα (ΟΣΕ) δεν λειτουργούσε, δεν είχε εγκατασταθεί κλπ και είχαν σταλεί και εξώδικα, προκύπτει ότι και η Hellenic Train γνώριζε ότι υπάρχει πρόβλημα στη σηματοδότηση και παρά το γεγονός ότι γνώριζε ότι υπάρχει πρόβλημα, έβαζε κόσμο από πάνω και τον μετέφερε, ενώ γνώριζε ότι μπορεί να γίνει δυστύχημα. Υπάρχει σωρευτική ευθύνη και των δύο εταιρειών;
- Επιθεωρήθηκε ποτέ σωστά το σιδηροδρομικό δίκτυο; Ελέγχτηκε πραγματικά η ασφάλεια των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών; Υπήρχαν εγκρίσεις ή πιστοποιήσεις ασφαλείας στο σιδηροδρομικό δίκτυο;
- Αν οι συρμοί δεν έπρεπε να κυκλοφορούν, λόγω ελλιπής ασφάλειας, η ιδιοκτήτρια εταιρεία, οι μηχανοδηγοί και το προσωπικό διαχείρισης των γραμμών του ΟΣΕ, επιτρέπεται να δέχονται να κυκλοφορούν σε γραμμές που δεν πληρούν στοιχειώδεις συνθήκες ασφαλείας;
- Ποιος ο ρόλος των συνδικάτων και των συνδικαλιστών; Να συντάσσουν έγγραφα; ή να παίρνουν κάθε μέτρο προκειμένου να προστατεύσουν τα μέλη τους και την κοινωνία από ατυχήματα;
- Αν το σύστημα ελέγχου αγοράστηκε γιατί δεν τοποθετήθηκε; Υπάρχει εμπλοκή εταιρειών με ενστάσεις που χρονίζουν και όργανα κρατικά ή δικαστικά που δεν παίρνουν αποφάσεις επί αυτών; Μήπως πρέπει να γίνουν πιο ρεαλιστικοί και απλοί οι νόμοι για τους δημόσιους διαγωνισμούς;
- Μήπως πρέπει να θεσπιστεί σύστημα ευθυνών σε πρόσωπα σε όλο τον ευρύτερο δημόσιο τομέα που να αφορά τη μη υποβολή αναφοράς δυσλειτουργίας; Ιδίως όταν αυτή άπτεται της εθνικής ή κοινωνικής ασφάλειας της ισονομίας και της ορθής λειτουργίας της κρατικής υποδομής;
- Ποια η προσωπική ευθύνη του πολίτη να αναφέρει οποιαδήποτε παράληψη δυσλειτουργία ή ποινικό ατόπημα και να μην επαφίεται στην «ασφάλεια» της θεώρησης «για όλα είναι υπεύθυνοι το κράτος και ο Υπουργός που πρέπει να ανακαλύψουν το κενό»;
- Μήπως πρέπει να αλλάξει η νοοτροπία των πολιτών της χώρας, που γερνάει επικίνδυνα; Διότι οι πολιτικοί, δεξιοί, αριστεροί, κεντρώοι και λοιποί, θα κλάψουν πάλι πάνω από τα συντρίμμια των τρένων στα Τέμπη και μετά θα ξεχάσουν. Μέχρι να έρθει η επόμενη τραγωδία.
Είναι σίγουρο ότι οι μόνοι που θα συνεχίσουν να πονούν είναι οι συγγενείς των νεκρών. Οι υπόλοιποι θα συνεχίσουμε τις ζωές ως να μην έγινε και …κάτι!
Σε αυτούς υποβάλλω τα συλλυπητήριά μου και τους εύχομαι δύναμη στον πόνο τους και στους τραυματίες καλή ανάρρωση, σωματική και ψυχική.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.